Skip to main content Skip to footer

Musikkverksted

Ved å være med på musikkverksted får du brukt instrumentet ditt i samspill med andre. Du får da spille i band med andre, og det spiller ingen rolle hvilket instrument du spiller. Å spille i band er både morsomt og musikalsk og sosialt utviklende. Undervisningen er i grupper (band) og varer i 45 minutter til 1 klokketime. Timene varierer fra å være ukentlig eller annenhver uke. Du får opplæring i hvordan man kan spille sammen i band, samt individuelle tips på ditt instrument.

Ved å spille i band jobber man med musikalske elementer som rytmikk, akkorder, gehør, musikkteori og improvisasjon. Man jobber i hovedsak med rytmisk musikk som rock, pop og jazz. Du som medlem av et band får i stor grad være med på å bestemme hvilket repertoar man skal jobbe med. Når man spiller i band, er det store muligheter for å være med på kulturskolens konserter og prosjekter. Dette kan være i form av blant annet huskonserter, forestillinger i kulturhus og andre arenaer, skolekonserter og andre opptredener.

På timene disponerer man ett av kulturskolens trommesett, samt gitar-og bassforsterker og keyboard. Spiller du gitar, bass eller f.eks. et blåseinstrument, må du ha eget instrument. Trommeslagere må ha med egne trommestikker. Band som spiller sammen i kulturskolen har også tilgang til gratis øving i bandbingen ved Orkanger ungdomsskole; Bandbingen.
De fleste som går på musikkverksted er elever i kulturskolen fra før, men det er også mulig å få plass uten det. Men det er en fordel at du har spilt litt fra før.

Velg ønsket disiplin / undervisningssted og trykk påmeld:

Påmeld