Ofte stilte spørsmål

Finn fram til disiplinen du er interessert i under "Våre tilbud" og og klikk på "Les mer." Under beskrivelsen av disiplinen ligger det en knapp; "Påmelding" som tar deg videre til en sikker tilkobling til Speedadmin. Du kan da logge inn og komme til elektronisk søknadsskjema.

Hvis du lurer på om det er ledig plass en bestemt disiplin i kulturskolen, kan du sende oss en forespørsel på e-post; post@orkland-kulturskole.no eller ringe oss på tlf. 904 08 124.

Lokalitetene for undervisning i de forskjellige kulturskoledisiplinene står oftest sammen med beskrivelsa av disiplinene. Klikker du på "Våre tilbud" og "Her er vi," er det listet opp hva det undervises i på hver enkelt skole i Orkland.

For å kunne øve på egen hånd, bør du ha tilgang til eget instrument. Kulturskolen har noen få utleieinstrumenter - se "Info - Utleie." Spiller du korpsinstrument og deltar i aspirant- eller skolekorpset, får du leie instrument fra korpset.

En liste over prisene i kulturskolen, finner du under menyen "Info - Priser."

"SpeedAdmin" er kulturskolens nettbaserte fagsystem, og fagsystemet brukes av lærere, administrasjon, elever og foresatte. I Speedadmin finnes informasjon om elevenes og lærernes timeplaner, søknadsskjema, re-registrering og mye mer. SpeedAdmin leveres av et dansk IT-selskap ved navn "SpeedWare ApS."

Personopplysningene som kreves når du sender inn søknad, foregår i "Speedadmin" som ligger på et sikkert og kryptert nettsted som har såkalt SSL-sertifikat. Det ser du i adressefeltet ved at det er en hengelås eller det står "Sikker" foran nettadressa. Når du trykker på knappen "Påmelding," blir du sendt videre til dette nettstedet.

"Re-registrering" innebærer at man skal melde tilbake til kulturskolen om eleven skal fortsette eller avslutte sin kulturskoleplass til neste skoleår. Merk at dette gjelder både de som ønsker å fortsette og de som ønsker å slutte. Elever som står på venteliste må også re-registrere om de vil fortsette eller avslutte å stå på ventelista (gjelder ikke søknader som har kommet etter 1. mars). Det vil også være mulighet for å søke på andre disipliner når man gjennomfører re-registreringa.

For å si opp plass i kulturskolen, benytter du Speedadmin eller e-post. I  Speedadmin logger du deg inn (klikk på menyen "Logg inn" øverst til høyre) og benytter utmeldingsskjemaet du finner på din side. Du kan også sende e-post til kulturskolen; post@orkland-kulturskole.no. Fristene for oppsigelse er 1. desember før vårsemesteret og 1. juni før høstsemesteret. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.