Fiolin

Fiolinundervisning passer for elever fra 1. klasse og oppover, og foregår for de minste i grupper på fra to til tre (30-40 minutters undervisning) eller som enkeltundervisning (20 minutter).

Fiolinopplæringen baserer seg både på note- og gehørbasert spill, og omfatter både rytmiske og klassiske sjangere. Etter hvert som eleven utvikler seg vil undervisningen tilpasses elevens preferanser.
Læreren vil være behjelpelig med tips og råd til instrumentkjøp. Kulturskolen har også noen fioliner som kan leies. Det vil bli gitt opplæring i hvordan man behandler og vedlikeholder instrumentet.

Deltakelse i Spelemannslaget Laust og Fast vil gi ekstra verdi i form av samspill og et godt sosialt miljø for de fiolinelevene som velger å begynne der; Spelemannslaget Laust og Fast.

Som fiolinelev ved kulturskolen vil man også ellers få mulighet til å prøve seg i ulike ensembler, fra trioer/kvartetter med andre fiolinelever til band- og samspillskonstellasjoner med elever fra andre disipliner. Det legges til rette for å jevnlig delta på konserter og opptredener.

Undervisningen vil primært foregå ukentlig til faste tidspunkt, men noen uker kan timeplanen oppløses til fordel for samspill.

Velg ønsket disiplin / undervisningssted og trykk påmeld:

Påmeld