Framgangsmåte "Re-registrering"

Re-registreringa i "Speedadmin" er en forholdsvis grei oppgave, men skulle du ha behov for en detaljert framgangsmåte følger du "oppskrifta" under som tar for seg hvert trinn i re-registreringsprosessen. Etter å ha logget inn på "Speedadmin" (og evt. valgt elev), klikker du på "Re-registrering" i menyen øverst i "Speedadmin."
NB: Sørg for å ha kun én fane med pålogget Speedadmin.

Første bilde gir deg en oversikt på elevens aktive fag, og du får valgene "Fortsett" eller "Slutte"  før du går videre og klikker "Fullføre re-registreringen."

Skriv evt. kommentar til faget/fagene for neste skoleår hvis du valgte å fortsette. Klikk deretter "Fullføre registreringen."

Før du går til vilkårene har du nå mulighet til å søke andre fag i tillegg eller i stedet for de du avslutter. Klikk i såfall på "Legg til fag" og bla deg fram til ønsket fag og klikk "Legg i handlekurv" nederst under fagbeskrivelsen. Gå videre ved å klikke "Fullfør registreringen."

Videre må betingelsene for GDPR først aksepteres og deretter kulturskolens retningslinjer. Les gjennom retningslinjene og huk av ved å klikke på "Jeg aksepterer betingelsene." Klikk deretter på "Neste."

Kontrollér, evt. korrigér og klikk på hake til høyre for hvert tekstfelt (slik at den blir grønn) for å godkjenne navn, adresse osv. Klikk deretter på "Neste."

Samme som forrige side; kontrollér, evt. korrigér og klikk på hake til høyre for hvert tekstfelt (slik at den blir grønn) for å godkjenne navn, adresse osv. Klikk deretter på "Neste."

NB. Hvis du har flere barn i kulturskolen må de stå med samme betaler, ellers kommer ikke søskenrabatter med.

Svar på spørsmålene ved å velge svaralternativ. Klikk deretter "Send inn påmeldingen." Eleven er da re-registrert med de valgene du har gjort.