UVT hide

Meldal skolekorps

Meldal skolekorps er en fin gjeng musikanter forskjellig alder. Hos oss kan du finne et instrument som passer deg, lære å spille i lag med andre, være med på arrangement og konserter, og ikke minst få nye venner!

Vi har øvelser én gang i uka sammen med dirigent. I tillegg går de fleste musikantene på kulturskolen, der de lærer å spille med en lærer. Korpset og kulturskolen samarbeider godt.
Både kulturskoleundervisningen og våre øvelser foregår i lokalene til Meldal barne- og ungdomsskole, men du er velkommen som musikant i Meldal skolekorps uansett hvilket tettsted du bor i og uansett hvilken skole du går på.

Du kan låne ditt instrument gratis av korpset, og du får en korpsgenser av oss også. Å være med i korps er en rimelig aktivitet, er sosialt og passer både gutter og jenter i forskjellig alder. Er du andreklasseelev eller eldre og har lyst til å prøve ut korps, ta gjerne kontakt!

Velkommen til Meldal skolekorps!

Angående søknad til Meldal skolekorps:
Dette er et felles søknadsskjema for korps og kulturskole. Det fungerer slik at når du fyller ut søknadsskjema så godtar du at kulturskolen sender innmeldingsopplysninger videre til korpset og du blir innmeldt i korpset. Du fyller ut en «ønskeliste» med tre instrumenter og det er korpset som bestemmer hvilket instrument du skal ha i korpset. Kulturskolen får da beskjed fra korpset hvilket instrument du skal begynne å spille, og du blir innmeldt i kulturskolen på det instrumentet.

Dersom du senere skal melde deg ut fra korps og/eller kulturskole så må du gi beskjed både til korpset og kulturskolen.