El-bass

Man kan starte på bass når man er fylt 8 år. Undervisningen følger skoleruta og er ukentlig - hovedsakelig enkeltvis med undervisningsleksjon på 20 minutter. I løpet av året blir det tilbud om å opptre på konserter og samspill med andre elever og instrumenter. Om man ønsker å starte på bandundervisning, anbefales det å ha instrumentalundervisning i tillegg.

Når det gjelder innholdet i undervisningen, er det mest fokus på rytmisk musikk (eks. rock, pop, blues) der bassen tradisjonelt har sin naturlige plass. Samtidig er lærerne fleksible og åpne for å tilpasse etter elevens ønsker.

Elever må ha tilgang på instrument, men kulturskolen har noen basser og bassforsterkere det går an å leie hvis man ønsker å prøve ut. Det som kreves av utstyr, er en bassgitar og samtidig er det lurt å ha en bassforsterker, kabel og stemmer. Ikke nøl med å ta kontakt med lærer for spørsmål angående utstyr.

Velg ønsket disiplin / undervisningssted og trykk påmeld:

Påmeld